VERHAAL: Filmmaker Malcolm Ingram verkent de carrière van Kevin Smith, van Clerks tot Tusk tot zijn wereldberoemde SModcast.

BEOORDELING: Ik hou van Kevin Smit. Ik heb veel respect voor de man als filmmaker, popcultuuricoon, verhalenverteller en oprecht aardig mens. Voordat ik hem voor het eerst interviewde, had hij al een impact op mijn leven. Toen ik naar de filmschool ging, overtuigde ik van alle klassieke monologen die ik had kunnen kiezen om te doen in acteerles, mijn scènepartners om het op te nemen griffiers en Amy achtervolgen. Voor mij ging het altijd om de dialoog en de personages in de wereld die Mr. Smith creëerde die zo boeiend waren. En al die jaren later is mijn respect voor hem alleen maar gegroeid. Nu geeft filmmaker Malcolm Ingram fans een kijkje in waarom zovelen inspiratie hebben gevonden in het werk van Mr. Smith.

griffier begint op gepaste wijze de ontvangst van publiek en critici tot Kevin Smiths gevierde indieklassieker te verkennen griffiers. De documentaire manoeuvreert door zijn successen, zijn mislukkingen, evenals zijn reis om meer te zijn dan alleen de man die grappige films maakt. De film volgt zijn frustratie over de tegenvallende kassa van Mallratten. Het duikt in het persoonlijke verhaal dat in Amy achtervolgen. Zijn unieke kijk op horror met functies als Rode staat, Slagtand, en Yogaslangen staat soms centraal. De meest diepgaande momenten onderzoeken echter zijn bijna fatale hartaanval en hoe hij zijn weg terug naar gezondheid vond. Daarnaast horen we verhalen van veel van de acteurs, vrienden en filmmakers met wie hij door de jaren heen heeft gewerkt.

De film laat ons kennismaken met een jonge en toegewijde man die toevallig inspiratie vond in de klassieker van Richard Linklater Slacker. En dit leidde tot de film die heel wat opschudding veroorzaakte in Hollywood. griffiers veroverde deze stad stormenderhand en oogstte veel buzz met zijn Sundance-première. En uiteindelijk werd het gekocht door Miramax en werd het een verrassingshit die op iets meer dan 50 schermen in theaters werd gespeeld. Het succes was genoeg om de filmmaker in de spotlights te zetten. Het was als kijker bevredigend om te zien hoe Smith en het bedrijf herinneringen ophaalden griffiers, Mallratten, Amy achtervolgen, en alle vroege films die hebben bijgedragen aan het creëren van een popcultuurlegende. Dogma volgde, wat leidde tot protesten van religieuze fanatici en natuurlijk Alanis Morrisette in God veranderde. Het was ook interessant om te horen hoe Smith films als Jersey meisje, politie Uit, en Zack en Miri maken een porno, ruim nadat het stof is opgetrokken.

Wat is het meest indrukwekkend aan? griffier is dat Kevin Smith en mensen die hem kennen gewoon zijn verhaal kunnen vertellen. Het was leuk om Richard Link later te horen praten over hoe Slacker inspireerde de zwart-wit en ruwe komedie Clerks. Toch komt een van de meest charmante elementen van de film van Smiths moeder, Grace Smith, zijn vrouw, Jennifer Schwalbach Smith, en zijn dochter, Harley Quinn Smith. Het is duidelijk dat hij omringd is door liefde en steun, en ik kreeg bijna tranen in mijn ogen toen Harley openhartig vertelde over de hartaanval van haar vader. Toch zijn alle opgenomen interviews vermakelijk. Jason Mewes biedt altijd een beetje ruwe humor aan de gelegenheid. Zelfs Justin Long brengt een paar geweldige verhalen over een menselijke walrus. Maar enkele van de meest diepgaande en ontroerende verhalen komen uit de relatie van Smith met zijn partner Scott Mosier.

Het opnieuw bekijken van deze films, zijn vele Comic-Con-verhalen en de opname van Stan Lee zorgen allemaal voor een grappige en snelle blik in de fascinerende carrière van Kevin Smith. Mijn enige klacht is dat er niet genoeg tijd was om dieper op elk onderwerp in te gaan. Het zou de moeite waard zijn geweest om dieper in te gaan op enkele van de meer uitdagende periodes in zijn leven. Over meerdere van deze onderwerpen alleen zou je gemakkelijk een documentaire kunnen maken. En eerlijk gezegd zou het leuk geweest zijn om meer te horen over de vele rollen die Smith als acteur op zich heeft genomen. Gelukkig is zijn passie voor het spreken voor een publiek volledig zichtbaar. Als je nog nooit de kans hebt gehad om zijn optredens op het podium te zien, raad ik je ten zeerste aan om dat te doen. Kevin Smith heeft geholpen om zijn bewondering voor strips, films en alles wat met popcultuur te maken heeft naar fans te brengen op een manier die ons eraan herinnert dat het echt oké is om een ​​fan te zijn. Het moet iets zijn dat we vieren.

Malcolm Ingram’s griffier beslaat veel terrein. Het is een verhelderende blik op de man die de harten van indiefilmliefhebbers veroverde en relevant blijft als filmmaker, een modern popcultuuricoon, een stripboekschrijver en vrijwel alles daartussenin. Uiteindelijk biedt het een persoonlijk kijkje in het leven en de carrière van Kevin Smith, een die iedereen tevreden zal stellen die bekend is met de term ‘Snoochie Boochies’. De interviews met Brian J. Quinn (Impractical Jokers), Joey Lauren Adams (Chasing Amy) en Brian O’Halloran (Clerks) helpen allemaal om dit prachtige verhaal te vertellen. Als u het werk van Mr. Smith waardeert, zult u dit geweldig vinden. Eerlijk gezegd, zelfs als je dat niet doet, zal het waarschijnlijk een beetje inzicht geven in zijn humor, zijn menselijkheid en zijn indrukwekkende carrière. Misschien is het laatste wat ik erover wil zeggen dat ik persoonlijk dankbaar ben voor Kevin Smith en alles wat hij heeft bereikt. De documentaire griffier opent vandaag, en het is de moeite waard om te kijken als je een beetje humor en hart in je leven nodig hebt.

8