Na de dood van King schreef Canedy een bestseller met fragmenten uit het dagboek om Jordan het verhaal van zijn vader en hun tijd samen te vertellen. Elk hoofdstuk begint met een letter: “Lieve Jordan.”

We zien eerst Dana (Chanté Adams) aan het werk, fel onafhankelijk, boos op een redacteur die nog een verslaggever aan haar verhaal wil toevoegen en dan geïrriteerd als de collega die haar verhaal probeert toe te kennen erop wijst dat haar moedermelk is gelekt door naar haar blouse. Ze geeft nog steeds borstvoeding en het is tijd om af te kolven.

Daarna gaan we terug in de tijd naar haar eerste ontmoeting met Charles (Michael B. Jordan), in de woonkamer van het huis waarin ze opgroeide, waar hij een schilderij ophangt dat hij maakte als cadeau voor haar vader. Ze voelt zich meteen tot hem aangetrokken en verzint een verhaal over het feit dat ze een lift nodig heeft om wat tijd met hem door te brengen. Ze lijken niet veel gemeen te hebben. Ze is een gespannen, zeer verbale vrouw die schrijft voor een krant in New York City. Hij is een rustige man, gescheiden met een dochter, die zijn nieuws van de televisie krijgt en nog nooit in Manhattan is geweest. Als dochter van een beroepsmilitair heeft ze legervrouwen hun carrière zien opofferen zodat ze hun echtgenoten van de ene opdracht naar de andere kunnen volgen. Hij is dichter bij haar vader dan zij. De dag nadat ze elkaar hebben ontmoet, verschijnt hij op het punt van o-negen-honderd, zoals beloofd, maar ze heeft zich verslapen.

Ze is terughoudend om met hem in zee te gaan. Maar nadat ze teruggaat naar New York, beginnen ze lange telefoongesprekken te voeren. Hij komt op bezoek. Ze vertelt hem dat hij op de bank moet slapen en dat doet hij… eerst.

Misschien vanwege de tijdlijnverschuivingen, vermijdt regisseur Denzel Washington kieskeurige filmische bloei, hoewel in één scène, terwijl ze aan de telefoon praten, beide liggend, we hun gezichten zijdelings zien, een vreemde afleiding. Maar Washington houdt de acteurs wijselijk in het middelpunt van het verhaal. Adams en Jordan hebben een warme, boeiende band op het scherm, en er is een verrassende maar welkome vleugje humor naarmate hun romance zich ontwikkelt.