Pitlochry Festival Theater

Pitlochry Festival Theatre De fantastische audio-digitale onderneming Sound Stage van het Pitlochry Festival Theatre is terug met een laatste aanbieding voor 2021, een kersttraktatie in de vorm van een gezinsvriendelijk avontuur, gebaseerd op het prachtige kinderboek Donald & Benoït. Velen zullen de iconische illustraties van John Patrick Byrne herkennen, zijn prachtige verhaal heeft kinderen en hun ouders al tien jaar in vervoering. Deze theaterbewerking, gemaakt door toneelschrijver en theatermaakster Jeanine Byrne, brengt de personages tot leven op een manier die hartverwarmend, levensbevestigend en vooral heel leuk is. Het verhaal draait om Benoit, wiens moeder…

Goed

Dit gezinsvriendelijke audiospel is de perfecte anekdote over de wereld waarin we leven, ongeacht je leeftijd.

De fantastische audio-digitale onderneming Sound Stage van het Pitlochry Festival Theatre is terug met een laatste aanbieding voor 2021, een kersttraktatie in de vorm van een gezinsvriendelijk avontuur, gebaseerd op het prachtige kinderboek Donald & Benoit.

Velen zullen de iconische illustraties van John Patrick Byrne, heeft zijn prachtige verhaal kinderen en hun ouders tien jaar lang in vervoering gebracht. Deze theaterbewerking, gemaakt door toneelschrijver en theatermaker Jeanine Byrne, brengt de personages tot leven op een manier die hartverwarmend, levensbevestigend en vooral heel leuk is. Het verhaal draait om Benoit, wiens moeder dood is en wiens vader verdwaald raakt op zee. Hij wordt gezelschap gehouden door Donald, een kat die kan praten, lezen en, zoals we later ontdekken, wil leren drummen. Het is een verhaal waarbij je de realiteit moet opschorten, en een welkome verademing van de buitenwereld.

Zoals het geval is geweest voor alle Sound Stage-producties dit jaar, is de audiokwaliteit uitstekend. Van de zachte geluiden van de Schotse badplaats tot de uitstekende interpretaties van hoe een rock’n’roll-band bestaande uit honden zou kunnen klinken, je wordt meteen meegevoerd naar het hart van de actie. Het is niet alleen de geluidsproductie die dit zo effectief maakt, de cast is ook gewoon fantastisch, Connor gaat houdt de energie vast als Donald de kat terwijl Ross Baxter, hoewel hij misschien een beetje oud klinkt voor zijn karakter, is een charmante Benoit. En de castleden die de honden spelen, zijn bijzonder humoristisch en klinken alsof ze lachen.

De honden en hun band zorgen zelfs voor enkele van de meest amusante momenten, zoals wanneer The Dancing Devil Dogs hun lied repeteren, met teksten als “sniff, sniff, sniff, with all my chums”. En ondanks hun hondenmanieren, is de muziek eigenlijk best goed! Er is een lief moment wanneer Donald auditie doet voor de band, en ze ontdekken met afgrijzen dat hij een kat is, voordat ze hem met open poten verwelkomen. Een mooi moment in een chaotische productie die de vader die verdwaald is op zee grotendeels lijkt te vergeten.

Donald & Benoit is erg leuk, soms is het volkomen chaotisch, maar kinderen zullen er dol op zijn en ik heb enorm genoten van de kans om een ​​uur of zo te ontsnappen aan de realiteit van de pandemie. Laat je volwassen geest aan de deur en laat je fantasie de vrije loop.

Geschreven door: Origineel verhaal door John Patrick Byrne
Aangepast door: Jeanine Byrne
Regie: Elizabeth Newman en Ben Occhipinti