Ik had wat tijd nodig om Etcetera Theatre te vinden toen ik in het Camden-gebied kwam – ik had niet verwacht dat het op de tweede verdieping van een pub zou zijn. Een andere grote verrassing was toen ik me realiseerde hoe klein het publiek is. Er hangt een intieme sfeer op deze plek die toeschouwers de kans geeft om zich veel beter verbonden te voelen met de acteurs dan in veel van de grotere, reguliere theaters. Grrrlz onderzoekt de revolutie in de jaren zestig; gelijke rechten voor vrouwen, beter en minder ‘conservatief’ onderwijs voor hen en voor alle anderen. Door Kathy (Kara Young) en Marge…

Excellent

De beste omgeving om een ​​revolutie te beginnen is tussen jonge mensen die hun eigen weg in het leven moeten vinden. Deze musical in twee bedrijven is een geweldige visualisatie van de oorlog tussen de oude en de nieuwe wereld; op veel verschillende manieren.

Ik had wat tijd nodig om te vinden Etcetera Theater toen ik het Camden-gebied binnenkwam – ik had niet verwacht dat het op de tweede verdieping van een pub zou zijn. Een andere grote verrassing was toen ik me realiseerde hoe klein het publiek is. Er hangt een intieme sfeer op deze plek die toeschouwers de kans geeft om zich veel beter verbonden te voelen met de acteurs dan in veel van de grotere, reguliere theaters.

Grrrlz onderzoekt de revolutie in de jaren zestig; gelijke rechten voor vrouwen, beter en minder ‘conservatief’ onderwijs voor hen en voor alle anderen. Door Kathy (Kara Young) en Marge (Lara Sharipova) – twee visies op het ‘perfecte’ leven – toont de show ook het conflict tussen de oude wereld en een nieuwe; conservatieve mensen en meer liberale; kapitalistische samenleving en communist. En ook hoe we deze onderwerpen kennen, zijn niet alleen erg belangrijk voor die tijd, maar ook voor de huidige tijd, waarin helaas niets perfect is aan hoe onze samenleving functioneert.

Deze productie, gemaakt door Chris Gill in samenwerking met Katie Blackwell en Polly Slim, is absoluut iets dat de moeite waard is om te zien. De acteurs zijn fantastisch en de samenwerking tussen de jongere en meer ervaren cast draagt ​​bij aan dit positieve gevoel. Twee acts vol muziek met krachtige teksten maken het hele stuk verslavend. Eerlijk gezegd vond ik het begin niet zo interessant, maar na de paar eerste scènes kon ik gewoon niet wachten om de finale van dit stuk te zien. Naast prachtige teksten is ook de zang indrukwekkend. Alle vocalen zijn vol kracht en energie: we hebben misschien af ​​en toe een off-note gehoord, maar dit was helemaal geen probleem. De meest memorabele stukken waren ‘Listen Up, Man’ en ‘Together’, die beide eigenlijk twee refreinen in de show hebben, waardoor een interessant samenspel ontstaat om de twee acts met elkaar te verbinden.

De scenografie was indrukwekkend eenvoudig maar functioneel. Projecties op de achterkant van het podium waren een goede optie in plaats van meer fysieke achtergrondveranderingen voor elke scène, wat erg moeilijk zou zijn in deze kleine ruimte. De rekwisieten zijn zo gekozen dat ze, afhankelijk van de setting, meerdere functies konden vervullen. Over het algemeen was het ontwerp goed doordacht.

Ik ben echt blij dat ik deze uitvoering heb kunnen zien, ondanks dat ik het moeilijk vond om de titel te onthouden (ik schreef .) Grrrlz ten onrechte te vaak om te tellen). Het is echt een grappige, vrolijke musical die ik ten zeerste zou aanbevelen, en die ik zo weer zou zien.

Muzikale regie door: Chris Gill
Regie: Katie Blackwell

Grrrlz heeft zijn huidige run in Etcetera Theatre voltooid. Kijk op de website van de show voor toekomstige data, via de onderstaande link.