het veld: Het is heel erg moeilijk om specifieke verwijzingen te maken naar veel van wat er gebeurt in Spider-Man: Geen weg naar huis zonder spoilers. Maar op een gegeven moment, terwijl hij de geheugenspreuk bespreekt die Doctor Strange (Benedict Cumberbatch) heeft afgesproken om op te treden voor Peter Parker (Tom Holland), uit Peter zijn bezorgdheid over zijn geliefde MJ (Zendaya) die vergeet dat hij Spider-Man is.

Doctor Strange wijst er vervolgens op dat als MJ alleen Peter’s vriendin is omdat hij Spider-Man is, wat zegt dat dan over hun relatie? Het is misschien wel het slimste wat Doctor Strange in de hele film zegt, en evalueert Geen weg naar huis leidt tot een soortgelijk dilemma.

Wat regisseur Jon Watts en schrijvers Chris McKenna en Erik Sommers met deze film hebben gedaan, is een ongekend staaltje bedrijfsgeproduceerde kunst. Maar een poging om erover te schrijven zonder een aantal van de grotere onthullingen te verpesten, benadrukt deze vraag: gescheiden van de meest opwindende/controversiële/onverwachte momenten in het spel, en zonder het element van verrassing, Geen weg naar huis houden als een goed verhaal goed verteld? Het antwoord is tot op zekere hoogte ja … maar het had verder kunnen gaan.

Breng me foto’s van Spider-Man! Als je de vorige van Holland nog niet hebt gezien Spider Man uitje, Ver van huis, wil je het misschien nog eens bekijken, omdat de actie van Geen weg naar huis kiest vrijwel onmiddellijk na het verrassende uitje van Peter als Spidey door J. Jonah Jamison (JK Simmons, wiens nieuwe interpretatie van het personage hier onmiddellijk het volledige Alex Jones-gebied betreedt).