[Editor’s note: The following contains spoilers through the Season 3 finale of Succession, “All the Bells Say.”]

Een van de elementen die het meest opviel in seizoen 3 van opvolging was locatie: specifiek, een verschuiving naar de zonovergoten pracht van het landelijke Toscane, de locatie van zowel Lady Caroline Collingwood’s (Harriet Walter) bruiloft als haar verraad aan haar kinderen. Hoewel de HBO-serie altijd esthetisch weelderig is geweest, met de nadruk op de elegante huizen en kantoren waarin de Roys geboren lijken te wonen, lijkt het alsof het meest lelijke gedrag van de serie tot nu toe op zo’n mooie plek plaatsvindt. ultieme distillatie van de show als geheel.

In de finale kwamen opnieuw de Roy-kinderen achter de controle van het bedrijf aan, dit keer in een poging om te voorkomen dat tech-magnaat Lukas Matsson (Alexander Skarsgard), ook bekend als “Hans Christian Anderfuck”, het zou verwerven. Helaas was de invloed die Shiv (Sarah Snook), Roman (Kieran Culkin) en Kendall (Jeremy Strong) dachten dat ze in hun achterzak hadden – een voorwaarde van de echtscheidingsregeling van hun moeder die ervoor zorgde dat ze goedkeuring zouden hebben over eventuele deals zoals dit – verdween nadat Caroline haar eigen deal had gesloten met Logan (Brian Cox), waardoor de jongere Roys machteloos werden.

En dat is natuurlijk het wreedste wat je van een Roy kunt afnemen: uiteindelijk geen leven, geen liefde, zelfs niet echt geld. Maar wat de laatste strijd van deze aflevering bewees, was dat Logans zonen en dochter kinderen blijven – niet alleen in de ogen van hun ouders, maar in de ogen van de wereld. En er is een echte vraag of ze ooit in staat zullen zijn om op te groeien, want echte gevolgen zijn dingen die andere mensen overkomen, niet Roys.