Pub theaters zijn altijd een favoriet van mij. Er gaat niets boven een koude winteravond, nippend aan cider in een pub en het afmaken met een toneelstuk. Het is gewoon de remedie tegen de januari-blues. Chiswick Playhouse bevindt zich boven de Tabard Pub, die gevuld is met vriendelijk personeel en heerlijk eten; Ik kan het ten zeerste aanbevelen om je avond in deze heerlijk gezellige pub te beginnen voordat je naar boven gaat naar het theater. Narcissus is een monoloog van het Ierse theatergezelschap tasteinyourmouth. Vanavond was hun eerste internationale optreden. dus je moet hun moed applaudisseren voor het lanceren van een show in het huidige klimaat.…

Goed

Een prachtig geschreven en uitgevoerde monoloog die een licht werpt op het frivole en precaire karakter van de jeugd.

Gebruikersbeoordeling: 4.75 ( 1 stemmen)

Pub theaters zijn altijd een favoriet van mij. Er gaat niets boven een koude winteravond, nippend aan cider in een pub en het afmaken met een toneelstuk. Het is gewoon de remedie tegen de januari-blues. Chiswick Speelhuis zit boven de Tabard Pub, die gevuld is met vriendelijk personeel en heerlijk eten; Ik kan het ten zeerste aanbevelen om je avond in deze heerlijk gezellige pub te beginnen voordat je naar boven gaat naar het theater.

narcissen is een monoloog van het Ierse theatergezelschap smaak in je mond. Vanavond was hun eerste internationale optreden. dus je moet hun moed applaudisseren voor het lanceren van een show in het huidige klimaat. De show begint met schrijver en performer William J Dunleavy zittend op het podium, met Grace Jones’ iconische Ik voel liefde beukend tegen de muren, langzaam oogcontact makend met elk lid van het publiek. Dit is een intieme manier om een ​​show te beginnen die niet tegenhoudt. In het uur dat volgt wordt in de poëtische en onthullende monoloog niets aan de verbeelding overgelaten.

De show is een toegeeflijk delen van een anekdote over een avondje uit tussen drie jonge mannen, die mooi zijn en zich zeer bewust zijn van hun jonge schoonheid. Net als bij Narcissus en zijn spiegelbeeld, lijkt het erop dat elk gespiegeld oppervlak de mannen de mogelijkheid biedt om zichzelf te bekijken. Ze zijn op die leeftijd dat niets hen lijkt te kunnen stoppen; ze gebruiken drugs en hebben onbeschermde seks, schijnbaar onbewust of afwijzend over mogelijke gevolgen. Zelfs als onze verteller braakt, geeft hij commentaar op hoe hij er ondanks het braken goed uitziet. Alles is triviaal en oppervlakkig in hun wereld.

Het schrijven is werkelijk prachtig met geestige observaties die de leden van het publiek in herkenning doen gniffelen. Naast hen zijn er echter momenten van intens ongemak, een voice-over neemt van tijd tot tijd het verhaal over en William begint drankjes te drinken of een afhaalmaaltijd te eten met zo’n bliksemsnelheid dat veel ervan over zijn shirt en op het podium belandt. Niet bepaald prettig om naar te kijken!

Hoewel de monoloog hoogte- en dieptepunten kent, lijkt hij op de laatste momenten de plank een beetje te mislukken, waarbij het einde als een verrassing komt. Ik verwachtte een climax, misschien dat de gevolgen van hun acties hen zouden blijven achtervolgen. Sterker nog, ze lijken er gewoon mee weg te komen. Ik denk dat dat is wat er gebeurt als je jong bent. Maar als toeschouwer voelde het alsof er iets ontbrak.

Toch is Dunleavy een geweldige verteller. Vanaf dat eerste oogcontact tot de laatste momenten van het stuk heeft hij het publiek aan zijn zijde. Het is alsof je tegenover een bijzonder boeiende vriend in de pub zit en verhalen vertelt van een wild avondje uit.

Geschreven door: William J. Dunleavy
Regie: Grace Morgan en Laoise Murray
Geproduceerd door: tasteinyourmouth