Aan het begin van de film doen Chastains heethoofdige CIA-agent Mason “Mace” Brown en haar partner Nick (Sebastian Stan) zich voor als pasgetrouwden om in Parijs af te spreken met de Colombiaanse inlichtingenagent die het apparaat heeft (een onderbenutte Edgar Ramirez). (Chastain en Stan, die eerder samenwerkten aan “The Martian”, zijn zogenaamd beste vrienden die heimelijk verliefd op elkaar zijn, maar ze hebben geen enkele chemie.) Kruger, als de stoute Duitse agente Marie, onderschept het in plaats daarvan, leidend naar een van de vele duizelingwekkende actiescènes uit de film. Mace haalt haar onwillige voormalige MI6-vriend, de briljante hacker Khadijah (Nyong’o), erbij om de locatie te achterhalen. Maar Cruz, als de Colombiaanse psycholoog Dr. Graciela Rivera, wordt ook in de strijd gesleept; Het is onwaarschijnlijk dat ze het veld in werd gestuurd om het karakter van Ramirez te vinden en hem naar huis te brengen.

Uiteindelijk wordt het duidelijk dat al deze vrouwen hun verschillen opzij moeten zetten en samenwerken om het apparaat te vinden: “Ze snappen dit, ze beginnen de Derde Wereldoorlog”, zegt Mace tegen Khadijah in een van de vele, vele voorbeelden van onhandige uiteenzettingen in de film. Maar eerst een vuistgevecht tussen Mace en Marie waarbij bevroren zeevruchten betrokken zijn, wat lang niet zo leuk is als het klinkt. En het moment waarop ze allemaal rond staan, zinloze dialogen schreeuwen en geweren op elkaar richten voordat ze een ongemakkelijke ontspanning bereiken, kon niet onhandiger worden opgevoerd of neergeschoten.

Een van de meest flagrante zonden van de film is de manier waarop het de formidabele aanwezigheid en bekwaamheid van Cruz verspilt. Ze speelt de bange vis uit het water, verlangend om thuis te komen bij haar man en zonen. Alsof de opname van haar personage niet genoeg gekunsteld was, wordt ze vervolgens gevraagd om ineengedoken en zachtmoedig te zijn, wat niet bepaald haar sterke punten zijn.

En toch zijn er een paar scènes die aangeven hoeveel beter “The 355” had kunnen zijn. Op een gegeven moment, na het behalen van een overwinning, zitten ze allemaal bier te drinken en oorlogsverhalen uit te wisselen, en de opbloeiende kameraadschap die te zien is, doet je wensen dat er meer van waren. Het idee dat ze hun door mannen gedomineerde agentschappen afwijzen, alleen zijn en op elkaar moeten vertrouwen om te overleven, is ook intrigerend – als een gewelddadigere versie van ‘9 tot 5’.