Forsythe is sentimenteel over het concept van een persoon met bagage die een relatie aangaat, en het gebruik van weerwolven in een enigszins speelse romcom-formule is een overtuigende manier om het te illustreren. Maar de emotionele conflicten werken niet, inclusief hoe Gary aanvankelijk walgt en geschokt is als hij hoort dat ze eerder mensen heeft gegeten; we kopen het ook niet als ze bang is dat hij haar voorheen luchtdichte geheim aan de wereld zal onthullen. Gad probeert deze kloof te dichten met nerveuze energie, vooral als Mary zijn leven blijft binnenstormen, maar het is allemaal niet zo zorgelijk of grappig.

Als Gary en Mary een relatie beginnen, verandert hij vrij snel van gedachten over zijn angsten, wat dan weer van invloed is op de mate waarin we het volgende probleem niet snel daarna geloven, of zijn dochter het zal accepteren of niet. De behoefte om geliefd te zijn loopt door deze serie, maar het neemt ook de zorg weg dat Mary’s eetlust bij volle maan alles zal verpesten. Erger nog, het vertelritme voelt niet goed, wat vooral merkbaar is in de machinaties van een rom-com.

“Wolf Like Me” duurt zes afleveringen, elk ongeveer 25 minuten, en het is een van die series die aanvoelt als een slappe functie, uitgerekt om meer aan een afleveringsquotum te voldoen dan de stukjes erin. Het gaat over Gary en Mary, en het geeft Emma ook de tijd om haar eigen duisternis over haar mentale toestand te herkennen en haar moeder te rouwen. Maar hoe krachtig Donoghue’s uitvoering met het materiaal ook is en hoe deze boog representatie biedt aan kinderen die worstelen met verlies, het voegt niet veel toe aan het algehele verhaal.

Hoewel de uitvoering van het verhaal hen in de steek laat, heeft “Wolf Like Me” in ieder geval de chemie tussen Fisher en Gad. Ze geven allebei wat soul aan de duisternis van hun personages, en hoewel ze niet zo grappig zijn als het verhaal wil dat ze zijn, hebben ze levendige scherts, vooral wanneer hun personages hun gevoelens blootleggen over liefde die in het verleden verloren is gegaan. Het komt terug bij de bagage en neemt het mee of laat het achter. “Wolf Like Me” is een verhaal waarin je herkent waar het voor gaat, maar je voelt het niet. Het heeft een echt bloedend hart, sensanter dan veel andere romcoms, maar het zou veel meer bite kunnen gebruiken.

Nu aan het spelen op Peacock.